Aleksandra Laudańska to strateżka komunikacji marketingowej i innowatorka społeczna, specjalizująca się w tematyce aging society, silver economy i longevity. Jest redaktorką naczelną warszawskiego miesięcznika seniorów #Pokolenia, twórczynią portalu wolniodmetryki.pl oraz platformy edukacyjnej o menopauzie mamenolife.com. Jako aktywistka menopauzalna, mówczyni TEDxWarsawWomen, laureatka 50 po 50 „Forbes”, „Forbes Women” oraz plebiscytu 50 Śmiałych Kobiet, Aleksandra jest liderką w dziedzinie komunikacji do pokolenia silver i kobiet.
Aleksandra jest absolwentką Wydziału Architektury i Urbanistyki Politechniki Warszawskiej. Jej specjalizacje to tworzenie i realizacja strategii komunikacji marketingowej oraz innowacje społeczne. Jej projekty kilkukrotnie były wyróżniane i i nagradzane w konkursach na wizje przyszłości (Future Living Award 2015, 2017 i 2018, FUTUWAWA 2021). Prowadzi agencję marketingową Heart & Brain Communication oraz firmę technologiczną FemTechnology Group.
Aleksandra jest pomysłodawczynią aplikacji dla kobiet menopauzalnych MAMENO – e-doula menopauzy (finalistka Huawei Startup Challenge 2023, nominacja do Polskich Nagród Różnorodności 2023) oraz innowacji na polu edukacji do długowieczności Longevity Lifts (finalistka „Generatora Innowacji. Sieci Wsparcia 3”).
Jej działania koncentrują się na tematyce aging society w ujęciu holistycznym, obejmując profilaktykę zdrowotną, aktywność zawodową ludzi 50+, zapobieganie wykluczeniu cyfrowemu oraz projektowanie uniwersalne. Jest autorką książki „Biohacking menopauzy. Zrozum zmianę, zaakceptuj ją i żyj długo w zdrowiu” (wyd. Sensus, 2025).
Przykładowe Tematy Wystąpień
- Smart aging – jak efektywnie wykorzystać potencjał silver generation : praktyczne wskazówki i strategie dla firm na temat zarządzania i angażowania starszych pracowników.
-
Menopauza bez tajemnic – jak wspierać kobiety w biznesie: edukacyjne warsztaty i wystąpienia na temat wsparcia kobiet przechodzących przez menopauzę w miejscu pracy.
-
Silver marketing – skuteczne strategie komunikacji z pokoleniem silver: innowacyjne podejścia do marketingu skierowanego do seniorów, wykorzystanie mediów społecznościowych i tradycyjnych.
-
Aging society – jak przygotować organizację na przyszłość: długoterminowe strategie i rozwiązania, które pomagają firmom adaptować się do zmieniającej się demografii.
Dlaczego Ta Ekspertka:
Aleksandra Laudańska wyróżnia się unikalnym podejściem do tematyki silver generation i aging society. Jej holistyczne spojrzenie na problematykę starzenia się społeczeństwa, poparte doświadczeniem w architekturze, UX designie i komunikacji marketingowej, sprawia, że jej warsztaty i wystąpienia są niezwykle wartościowe. Jako laureatka wielu nagród i autorka licznych publikacji, Aleksandra dostarcza sprawdzonych rozwiązań i inspiracji, które pomagają firmom skutecznie zarządzać różnorodnością wiekową w miejscu pracy.