Primespeakers - Agencja Mówców | Mówca motywacyjny na scenie – jak zwiększyć swoją rozpoznawalność?

Mówca motywacyjny na scenie – jak zwiększyć swoją rozpoznawalność?

Dla każdego mówcy motywacyjnego i eksperta rozpoznawalność to kluczowy element budowania kariery. W PrimeSpeakers wiemy, że skuteczna marka osobista to więcej niż chwytliwe frazy – to autentyczność, wartości i strategiczne działania, które przekładają się na większą liczbę zapytań o współpracę. W poniższym artykule nasza ekspertka Paulina podpowiada, jak krok po kroku zbudować markę osobistą, która będzie przyciągać organizatorów wydarzeń i klientów, oraz jak skutecznie rozwijać się jako mówca.

Kochasz scenę, inspirujesz ludzi, zmieniasz ich sposób myślenia i rozwiązujesz realne problemy. Naturalne jest, że chcesz na tym zarabiać, a profil w agencji to jeden z właściwych kroków by zapewnić sobie odpowiednią ekspozycję i profesjonalne pośrednictwo w sprzedaży. 

Jednak co zrobić by zwiększyć swoją rozpoznawalność, która wpływa na liczbę zapytań o współpracę? Nasza odpowiedź jest jedna – podejść strategicznie do budowania swojej marki osobistej. Jak zacząć?

1. Odkryj i określ swoje „dlaczego”

Twoje „dlaczego” to głębszy powód, dla którego działasz, i misja, którą chcesz realizować dla ludzi i świata. To właśnie ono stanowi istotę Twojego przekazu i sprawia, że inspirujesz autentyczną energią. Zastanów się, dlaczego JESTEŚ mówcą? Co pragniesz zmienić w życiu słuchaczy? Jaką wartość chcesz im dać? Odpowiedzi na te pytania nadają sens Twojej pracy i pomogą zbudować relacje z odbiorcami, którzy będą widzieć w Tobie inspirującego lidera, a nie kolejnego mówcę.

2. Zdefiniuj wartości, które tworzą Twoją Markę

Twoje wartości to fundament każdej relacji – z publicznością, agencją czy otoczeniem biznesowym. Aby przykuć uwagę odbiorców, którzy podzielają Twoje podejście do życia, jasno określ i komunikuj wartości, którymi się kierujesz. To one pomogą Ci wyróżnić się na tle innych ekspertów i mówców. Spójna komunikacja wartości, która odzwierciedla Twoją rzeczywistą postawę, buduje zaufanie odbiorców i zwiększa szanse na współprace, również te długofalowe.

3. Wybierz obszar ekspertyzy i kluczowe przesłania

Twoi odbiorcy powinni wiedzieć, w czym jesteś najlepszy. Wybierz specjalizację, która najbardziej Cię wyróżnia, i konsekwentnie ją komunikuj. Odpowiedz sobie na pytanie: jakie konkretne problemy rozwiązujesz? Jak Twoje przesłanie wpływa na rozwój osobisty i zawodowy słuchaczy? Skoncentruj się na kilku kluczowych tematach, które stanowią Twój fundament – ta spójność sprawi, że organizatorzy wydarzeń będą postrzegać Cię jako eksperta w konkretnym obszarze.

4. Publikuj regularnie i dziel się wiedzą

Obecność w sieci jest dziś koniecznością. Ważne jest by była ona zgodna z Twoim lifestylem, by była naturalną częścią życia, a nie przykrym obowiązkiem. Narzędzi i taktyk naprawdę jest wiele. Publikowanie artykułów, dzielenie się postami na LinkedIn, prowadzenie bloga, dawanie eksperckich komentarzy w mediach branżowych, udział w podcastach, wywiadach,  czy nagrywanie krótkich wideo to sposób na budowanie autorytetu i widoczności. Wybieraj treści zgodne z Twoją specjalizacją i pokaż ekspertyzę, którą chcesz przekazywać. Regularna publikacja nie tylko utrzymuje Cię w świadomości odbiorców, ale także buduje rozpoznawalność wpływającą na sprzedaż.

5. Stwórz profesjonalne portfolio i video

Organizatorzy potrzebują szybko ocenić, czy pasujesz do ich wydarzeń. Profesjonalne portfolio i demo reel pokażą Twoją energię i styl.  Możesz mieć stronę internetową, zaktualizowane portfolio z próbkami wystąpień, nagrany elevator pitch – ważne by Twoje materiały promocyjne były spójne i przekonywujące, by realizowały Twoje cele biznesowe i wizerunkowe. Te elementy często decydują o pierwszym wrażeniu i zwiększają Twoje szanse na angaż.

6. Buduj sieć kontaktów 

Relacje to fundament sukcesu. Warto pielęgnować te, które już są w Twoim życiu i są wartościowe, ale także poszerzać sieć zawodowych znajomości na przykład na networkingach, konferencjach, czy wydarzeniach kulturalnych. W relacjach, kluczowe jest to, jakim naprawdę jesteś człowiekiem, jak ludzie czują się w Twoim towarzystwie i czy dowozisz to, do czego zobowiązujesz się biznesowo.. Twoja obecność online powinna być tylko przedłużeniem tego, co reprezentujesz w rzeczywistości. Twoje działania, wartości i sposób, w jaki traktujesz innych, mają największe znaczenie. Prawdziwe relacje budują zaufanie i bezpieczeństwo, a to zaufanie prowadzi do poleceń i rekomendacji, które zwiększają Twoje szanse na sukces jako mówcy i eksperta. 

7. Dbaj o social proof

Referencje, opinie i historie sukcesów Twoich słuchaczy lub klientów zwiększają zaufanie do Twojej osoby. Zadbaj o to, by klienci mogli łatwo znaleźć rekomendacje od zadowolonych współpracowników i uczestników Twoich wystąpień. To one świadczą o Twojej wiarygodności i profesjonalizmie, a także budują pozytywny wizerunek marki osobistej.

Rozpoznawalność to wynik konsekwentnej pracy nad marką osobistą, której fundamentem są Twoje wartości, ekspertyza oraz dbałość o jakość. I nie chodzi o to, by zostać celebrytą, emanować swoim życiem prywatnym. Ale o to, by dopasować swoją strategię i plan działań do swoich celów i zasobów w wymiarze długofalowym. 

Budowanie silnej marki osobistej to proces wymagający konsekwencji i wytrwałości, ale przynosi wymierne korzyści. Dzięki wskazówkom Pauliny dowiesz się, jak wyróżnić się jako mówca, inspirować swoją publiczność i skutecznie rozwijać swoją karierę. W PrimeSpeakers wspieramy naszych mówców w osiąganiu ich pełnego potencjału – jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach współpracy i zwiększenia swojej rozpoznawalności, zapraszamy do kontaktu!

Data publikacji: 18 listopada 2024 r.